Verhuizen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica - WaarBenJij.nu Verhuizen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jessica - WaarBenJij.nu

Verhuizen!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

09 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik weet niet precies waar ik moet beginnen, want er is veel gebeurt sinds mijn laatste blog! Leuke dingen, maar ook minder leuke dingen. Laat ik maar beginnen met te vertellen over mijn bezoek.

Dinsdag 24 maart kwamen mijn moeder en oma richting Kaapstad. De hele dag op stage dacht ik; nu vliegen ze daar, nu zullen ze daar zijn. Totdat Nikkie ineens zei; ‘hé Jess, wist je al dat er net een vliegtuig is neergestort?!’ Gelijk paniek, 1000 doemscenario’s die door mijn hoofd schoten en als een gek op internet opzoeken wat er aan de hand was! Gelukkig, en ik weet dat het heel egoïstisch is dat ik dit zeg want het is vreselijk dat zo iets gebeurt, was het niet hun vliegtuig. Pffoe hartslag weer normaal.. Toen ik ze ’s avonds op ging halen op het vliegveld begon ik ook gelijk als een klein kind te huilen dat ze er waren (ja dit zijn jullie niet van me gewend), maar gelukkig was ik niet de enige! Vanaf het moment dat ze aan zijn gekomen tot dat ze weg zijn gegaan hebben we alleen maar genoten en leuke dingen gedaan. We hebben dan ook zo veel gedaan, dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen! Wat ik heel leuk vond, was dat mijn moeder en oma cadeaus hadden gekocht voor de kinderen en vrouwen op mijn stage. Dus na een paar dagen zijn we in de auto gestapt en richting mijn stage gegaan om alles te laten zien. De kinderen vonden het helemaal geweldig om zo veel cadeaus en snoep te krijgen, het leek wel kerst! Bizar om te zien dat die kinderen zo ontzettend gelukkig worden van simpele cadeaus zoals potloodjes, gummetjes, springtouwen, bellenblaas en een overload aan snoep! Ze wilde ook allemaal een knuffel van mijn moeder en oma en natuurlijk op de foto! Voor de vrouwen hadden ze nagellakjes gekocht en die vielen ook zeker in de smaak, ik zie ze tot op de dag van vandaag nog steeds met gelakte nagels lopen. Verder zijn we op safari geweest (weer de big 5 gezien!), hebben verschillende foodmarkets bezocht, naar Kaap de Goede Hoop geweest, een wijnproeverij gedaan, een township tour, met een boot gevaren en walvissen gezien, uiteraard de Tafelberg op en nog vele andere leuke dingen. We kwamen echt tijd tekort! Ik vond het dan ook echt niet leuk om ze weer af te zetten op het vliegveld, maar het was wel heel fijn om ze weer te zien en ze alles hier te laten zien.

Tussen deze leuke uitstapjes door zijn er helaas ook minder leuke dingen gebeurt. Helaas hebben we, na diverse akkefietjes met de huisbaas besloten om te gaan verhuizen en wel zo snel mogelijk. Jasper was inmiddels al vertrokken uit het huis en binnen no time waren Nikkie en Freek ook vertrokken. Nu ik nog. Na 2 dagen veel stress, telefoontjes/mailtjes, gesprekken en nadenken is het uiteindelijk gelukt; ik ga ook in Blouberg wonen, samen met Jasper, Nikkie en Folkert. Freek heeft er voor gekozen om in de buurt te blijven wonen waar we nu wonen, dus die woont nu in een studentenhuis met 16 andere. Binnen 3 dagen was alles geregeld; mijn huur opgezegd, een afspraak met de nieuwe huisbaas gemaakt om alles te regelen, auto regelen (die ik overigens morgen ga krijgen!) en alles wat er bij komt kijken. Gelukkig hebben mijn moeder en oma ook nog even mijn nieuwe huis kunnen zien en die vonden het een super mooi huis! Alleen de buurt.. er is gewoon niks te beleven daar, maar daar gaan we vast wel een oplossing voor vinden. Deze zaterdag gaat het gebeuren, dan moet ik alles weer in mijn koffer krijgen en dat gaat echt een uitdaging worden. Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen toen ik hier heen kwam, volgens mij past het nu echt niet meer.

Buiten deze leuke en minder leuke dingen heb ik natuurlijk ook nog stage gelopen, daar kwamen we tenslotte voor. Ik merk echt nu we er langer rondlopen, dat ik dit zo erg ga missen als ik terug naar huis moet. Natuurlijk hebben we ook echt wel eens een rotdag op stage, maar over het algemeen is het altijd leuk en gezellig! We zitten precies op de helft, dus ik mag er gelukkig nog 2,5 maand van genieten en dat ga ik ook zeker doen! Spreek jullie later.

  • 09 April 2015 - 19:25

    Ouwe:

    Hoi Jess, weer een mooi verhaal. Dat van dat vliegtuig is wel herkenbaar want het was hier ook schrikken. En inderdaad, hoe erg het ook is voor de betrokkenen, blij dat het een ander toestel was. Fijn dat je een ander huis hebt gevonden en met een auto ben je ook overal. Geniet nog maar lekker van alles.
    Groetsels ouwe :-)

  • 09 April 2015 - 22:44

    Moek:

    Hoi lieverd, ik kan zo goed begrijpen dat Kaapstad en de mensen daar jouw hart hebben gestolen . Wat hebben we genoten van ons verblijf daar. Geniet nog maar lekker de resterende tijd. Dikke kus xx

  • 10 April 2015 - 22:12

    Beppie:

    Hoi Jess

    Inderdaad wat je vader al zeg met dat vliegtuig wij waren ook geschrokken hoor je moeder en oma weggebracht en dat was best wel vroeg natuurlijk dan een uurtje slapen en dan kom je uit je bed en dan dat verschrikkelijke nieuws en inderdaad en hele diepe zucht zodra je weet dat het hun vliegtuig niet is. Fijn dat je een ander huisje heb waar je het nog meer naar je zin zal hebben helaas kan ik je geen bloemetje aanbieden voor je nieuwe huis. Maar daar voor in de plaats een hele dikke kus en vijf dikke kroelen en likjes van de katten. Geniet nog ff die twee en halve maand en al doe jij het niet wij kijken uit naar je terug komst. Kunnen wij tenminste met vakantie hahah geintje hoor.


    Groetjes en kus Beppie

  • 11 April 2015 - 23:12

    Corrine:

    Weer leuk om te lezen, Jes! Zo fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! Geniet nog maar een poos, denk nog maar niet aan teruggaan xxx

Tags: Kaapstad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Jessica

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 4405

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 24 Juni 2015

Kaapstad 2015

Landen bezocht: